umm .. ?

Sunday, 4 December 2011

nOvelku .. bEst glEr dOe ~!!!


"Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan ? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri ! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya ! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawa cermin ke suluh muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati ! So ... apa kata kau berambus sekarang ! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau ! "

Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.

Berbagai kata nista dan makian yang di lemparkan pada lelaki ini. Bungkam Khuzairi mendengarnya, namun demi satu amanah Khuzairi terpaksa menelannya, demi satu amanah Khuzairi hanya mampu bersabar.

Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?

Mia Adriana bagaikan lupa, hidup ini ibarat putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma
nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.
 — 






tentang dirieyku !~ lha ....


na stat dha ~!
ummm...
hidup ina selalu diselubung keresahan ..
kadangkala ina tertekan ..
mengapa ??
ina selalu merasakn diri ini tidak lagy disayangi Oam ..
payah untuk melalui keresahan hati ini ..

suatu hari ...
ina terase na cgd2 na pegy jenjalan at uma "ChEK"
pastOe ..
hujannnnnn ...
sedeyh jgak ..
tp biarkan ia berlalu ..

ina niyh cbnanyea bnyak mulut ..
abh nge mama unn ckp gtOe jgakk ..
"POTPETPOTPET" dlm kete uhh .. ina lha ..
kadang2 .. ikOt jgaklha nyanyi luw tyme lagu BeZ perGhh !!~

umm ...
-------> jalan .. dan terus berjalan ...
dulu emang ina sOsial ckett ... aluw na taOw niyh lha ex pakwe ina dulu ...



Mohd Yusli Fariss Bin Yusoff 

tOelha name yea ..
umm...

sedeyh ugaxx aww .. umm .. cbb  ina yang mitak putus nan yea ..
last2 ..jd merane lha jgak skejap ..
ina juz dOakan jea dye bhagea nan kekasih bru dye uhh ..
ntahlha name yea pea .. 
nge ~~

dha2lha tOe cte pasal yea ,.. cedeyh jgak ..
tuka topik lak ..
umm ..

----------> terus membawa hati ke dunia KEBAHAGEAAN...

nanti ina sambung mula ehh .. ckup dulu lha ..
na mam lak .. lapa !~
hehe..

waiting...


Monday, 28 November 2011

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/315707_205191802878160_100001620241510_559949_1302552_n.jpg


nielha aqu ,,,
nie tyme na blik raye at kmmn artOe ..
sblah uhh adik bOngsu aqu ,,.


umm ..
aqu niey simple jea ..
No Money No Talk ..
ngee ~
gura !


ummm....


lalalalalalaa ...


--------> jalan2 jupe blOg ..


---------------------------><--------------------------------


jalan cri "PENGGALAMAN" ...


ehhh , salah lha plak ... jalan cri "PENGALAMAN"


oke lha ..


nnti i pOst blikkk aww ..


i adha citer menarik na kOngsi nan u all taO ..


juz wait n see .. <3

                                                   waiting........

Monday, 21 November 2011

Cinta Monyet



Ada satu hari tu, aku berjalan-jalan di Wangsa Walk. Sedang aku mencari barang yang dicari..terpandang seseorang. Memang aku kenal mat minah tu, pernah jumpa semasa zaman sekolah rendah dahulu..

Memori itu mengamit kenangan lalu..

"Salam...ni nak cakap..tak pe la.." gagang telefon diletakkan kembali. Kemas..

Di rumah aku. Kelihatan ayah aku meletakkan kembali gagang telefon setelah mendapat panggilan, yang peliknya, dia tidak tahu siapa yang membuat panggilan itu.. "Pelik, banyak kali dah dapat panggilan camni.." keluh ayahku itu.

Maklum la, zaman dahulu kala, semasa aku di sekolah rendah, tiada handfon seperti pada zaman sekarang. Yang ada hanyalah telefon rumah sahaja, itupun kongsi dengan satu keluarga.

Suatu petang, aku bermain komputer, game yang aku main terpaksa aku rahsia kan..hehe.. tiba-tiba, telefon rumah aku berbunyi, cepat aku mengangkatnya.. mudah untuk aku capai kerana telefon rumah ku hanya bersebelahan dengan komputer..

"Salam..nak cakap dengan Aiman boleh..? "suara lembut seorang gadis.

Njawapan aku, "memang Aiman tak kisah, dah ada kat sini pun.." fuh, bukan main lagi.. tapi suara itu tak pernah aku kenali siapa pemiliknya...

"Saya sama sekolah dengan Aiman, di sekolah rendah bestari.." jujur gadis itu berbicara.. "Dah kenal lama dengan Aiman dan sentiasa perhatikan.."

Aku jawab lagi, kali ini..aku benar tidak tahu siapa tapi yang pastinya, suaranya sungguh lembut.. Nafsu lelaki ku mula naik. "Oh, yeke..tak tahu pulak, dan tak pernah tahu sape nih, awak la yang selalu calling rumah saya tu..?"

Akhirnya aku larut berbual dengan si Dia. Yang pasti, dia kenal aku, tapi aku tak pernah bersua muka dengan nya, yang hanya tahu, suara merdu lembut si Dia.. Hati ku mudah patah dengan layanan selembut itu. Dan aku layan hanya kerana tuntutan si gadis suara lembut..memang aku tak nafikan semua gadis di dunia ni suaranya lembut..kalau ada yang garau, pasti sikit.

Lamunan tu berkecai.. dan sekarang aku masih di Wangsa Walk, memerhatikan si Dia makan di restoran Popeye.. aku memang kenal dia saat ini. Sebab aku cari dia sampai dapat setelah peristiwa zaman sekolah rendah itu.. Orang panggil Cinta MonyetCinta yang hanya sekadar sekolah rendah..kerana cinta yang tidak kemana..hehe..

Pesan aku: kepada budak-budak kecik sekolah rendah, jangan duk merasa diri tu dah cukup besar. Cinta monyet di sekolah tidak mendatangkan apa-apa faedah melainkan kesal semasa mengambil UPSR..